اخبار و مقالات لپ تاپ استوک

معرفی انواع کارت گرافیک برای لپ تاپ استوک

انواع گرافیک لپ تاپ استوک

در رابطه با موضوع کارت گرافیک برای لپ تاپ استوک باید بگوییم که در طی چندین سال گذشته لپ‌تاپ‌های بسیار زیادی تولید شده است که هر کدام از آنها از یک سری کارت گرافیک‌ها بهره می‌برند. امروزه با افزایش قیمت لپ‌تاپ‌های نو، لپ‌تاپ‌های استوک تا حد بسیار زیادی مورد توجه قرار گرفته‌اند. در نتیجه بسیاری از افراد که قصد خرید لپ تاپ استوک را دارند، نیازمند این هستند که در رابطه با کارت گرافیک‌های موجود بر روی این دستگاه‌ها اطلاعاتی کسب کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

بررسی انواع کارت گرافیک

به طور کلی انواع کارت گرافیک برای لپ تاپ استوک به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند که یکی از آنها کارت‌های گرافیک On-Board و دیگری، کارت‌های گرافیک مجزا هستند. کارت‌های گرافیک On-Board به شکل یک چیپست و به صورت یکپارچه بر روی مادربرد قرار می‌گیرند. در نتیجه به عنوان یک قطعه مجزا از مادربرد به حساب نمی‌آیند. به طور کلی بیشتر کارت گرافیک‌های On-Board توسط شرکت اینتل ساخته می‌شوند. همچنین نوع دیگر، کارت‌های گرافیک مجزا هستند که به عنوان یک قطعه جداگانه بر روی مادربرد قرار می‌گیرند. معمولاً این نوع کارت‌های گرافیک توسط شرکت‌های AMD و Nvidia ساخته می‌شوند. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که انواع کارت گرافیک برای لپ تاپ استوک، به صورت کامل با کارت‌های گرافیکی که بر روی کیس‌ها قرار می‌گیرند، تفاوت دارند. چرا که آنها از سایز بزرگتر و همچنین قدرت پردازش بیشتری برخوردار هستند.

انواع گرافیک لپ تاپ استوکمعرفی بهترین کارت گرافیک برای لپ تاپ استوک مناسب بازی

در مورد انواع کارت گرافیک برای لپ تاپ استوک باید بگوییم که در این زمینه قطعاتی که از قدرت بسیار بالایی در پردازش تصاویر و اطلاعات برخوردار هستند، برای بازی در نظر گرفته می‌شود. در حالت کلی یک سری بازی‌ها هستند که در تمامی سیستم‌ها قابل اجرا شدن هستند و به راحتی می‌توان آنها را اجرا کرد. البته بسیاری از بازی‌ها سنگین و با کیفیت هستند. از این رو سیستم مورد نظر به کارت گرافیک قدرتمندتری نیاز دارد تا بتواند آن بازی را اجرا کند. از قطعات تولید شده توسط شرکت Nvidia کارت گرافیک‌های سری GeForce GTX 10 کاملاً برای بازی‌های سنگین مناسب هستند. همچنین از قطعات تولید شده توسط شرکت‌های AMD یا اینتل به ترتیب سری RX 400 و همچنین سری Iris Plus برای این موضوع مناسب می‌باشند. نکته‌ای که وجود دارد این است که برای انجام بازی‌های سنگین تنها کارت گرافیک نمی‌تواند تمام کارها را انجام دهد، بلکه رم، CPU و همچنین هارد نیز نقش بسیار مهمی دارند.

بهترین کارت گرافیک برای لپ تاپ استوک مناسب انجام کارهای سنگین

در مبحث مربوط به انواع کارت گرافیک برای لپ تاپ استوک، در صورتی که شما قصد انجام کارهای سنگین مانند ادیت عکس و ویدیو، برنامه نویسی و مواردی از این قبیل را دارید، می‌توانید از کارت گرافیک‌هایی که مخصوص این زمینه هستند، بر روی لپ‌تاپ خود استفاده کنید. در حالت کلی برای ‌لپ تاپ‌های کاری، شرکت‌های Nvidia و اینتل کارت گرافیک‌های مخصوصی را تولید کرده‌اند که به ترتیب سری Quadro و همچنین سری HD Graphics هستند. این کارت گرافیک‌ها از قدرت بسیار مناسبی برخوردار هستند و می‌توانند نیازهای شما را به طور کامل برطرف کنند. البته باید این نکته را بگوییم که اگر شما قصد دارید تا در کنار انجام کارهای خود گاهی اوقات به بازی کردن نیز بپردازید، این کارت گرافیک‌ها برای شما مناسب نیستند.

انواع گرافیک لپ تاپ استوککلام پایانی

به طور کلی برای انتخاب بهترین کارت گرافیک برای لپ ‌تاپ استوک بهتر است که شما ابتدا مشخص کنید که قصد دارید چه کارهایی را بر روی لپ‌تاپ مورد نظر انجام دهید. سپس با توجه به بودجه‌ای که دارید، نسبت به خرید لپ تاپ و کارت گرافیک مورد نظر اقدام کنید.

در صورتی که قصد خرید لپ تاپ استوک با هر نوع کارت گرافیکی را دارید و یا همچنین می‌خواهید از قیمت لپ تاپ استوک اطلاع کسب کنید، می‌توانید به وب سایت استوکاران مراجعه کرده و با تیم پشتیبانی آنها تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید