اخبار و مقالات لپ تاپ استوک

تست سلامت سخت افزار لپ تاپ استوک

تست سلامت سخت افزار لپ تاپ استوک

ما اینجاییم تا به شما یاد دهیم که چطور لپ تاپ استوک درجه یک خریداری کنید! خرید لپ تاپ استوک اگرچه به صرفه است اما اگر یک سری نکات را رعایت نکنید شاید در نهایت مجبور به ضرر دوباره شوید.

معنای لپ تاپ استوک را به خوبی بدانید!

به طور کلی لپ تاپ استوک در چندین دسته مختلف عرضه می شود. حال منظور ما از چندین دسته را خواهیم گفت. دسته اول لپ تاپ هایی هستند که فقط خریداری شده اند و ته انبارها باقی مانده اند! یعنی عملاً هیچ استفاده ای از لپ تاپ نشده است و هیچ فرقی با لپ تاپ نو ندارد! فکر کنید شما محصولی خریداری می کنید که عملاً هیچ تفاوتی با لپ تاپ نو ندارد و شاید نصف قیمت آن باشد!

دسته دوم از لپ تاپ استوک مربوط به مدل هایی است که بسیار کم از آن استفاده شده است. مثلاً در یک شرکت به مدت کوتاهی از لپ تاپ مورد نظر استفاده شده است و دیگر بدون استفاده باقی مانده است.

دسته سوم که در گروه ارزانترین لپ تاپ دست دوم قرار دارد مربوط به مدل هایی است که تا حدودی مورد استفاده قرار گرفته است!

بنابراین وقتی صحبت از لپ تاپ کارکرده است به این معنی نیست که محصول روزها و شب ها بارها و بارها استفاده شده و حالا قرار است با کلی استهلاک و خرابی به دست شما برسد. دست دوم بودن یعنی شما نفر اولی نیستید که لپ تاپ را خریده اید فقط همین! تا به اینجای کار خیالتان را جمع کرده ایم که محصول مورد نظر عملکرد قابل قبول خود را دارد. حالا برسیم به موضوع جالبی که باید پیش از خرید لپ تاپ استوک به آن دقت کنید.

تست سلامت لپ تاپ دست دوم

اولین موضوعی که در خرید لپ تاپ استوک باید به آن دقت کنید وضعیت فیزیکی دستگاه است. یعنی بدنه، صفحه نمایش و پورت های usb! هرچه وضعیت دستگاه از نظر ظاهر سالم تر باشد یعنی دستگاه کمتر درگیر ضربه بوده است. اگر مقدار ساییدگی یا خراش دیده شد تا حدودی عادی است. اما اگر فرو رفتگی زیاد باشد و یا ضربه به شکل ترک دیده شود یعنی لپ تاپ تعمیری است و باید دقت کنید که مجبور به خرید لپ تاپ تعمیری نشوید چون کمی دردسرساز است.

تست سلامت سخت افزار لپ تاپ استوک

نحوه بررسی سلامت سخت افزار لپ تاپ کارکرده

از آنجایی که سوالات زیادی در مورد تست سلامت سخت افزار لپ تاپ استوک پرسیده شده است، تیم استوکاران تلاش خود را کرده تا در این مقاله یک سری اطلاعات تکمیلی در مورد وضعیت سخت افزار لپ تاپ استوک در اختیار شما قرار دهد.

می دانیم که صفحه نمایش مانیتور به طور کلی شامل چندین هزار تا چند میلیون پیکسل است و رنگ های اصلی برای صفحه نمایش نیز شامل آبی و قرمز و سبز است. در واقع وقتی این رنگ ها ترکیب می شوند تصاویر ساخته می شود.

یکی از موارد مهم این است که امکان دارد یک یا چند پیکسل اصلاً روشن نشود و احتمالاً که سوختگی ایجاد شده است و یا فقط یک خط یک رنگ نمایش داده شود. بنابراین یکی از تست های جالبی که در مورد صفحه نمایش لپ تاپ استوک می کنید این است که باید به رنگ ها و زاویه دید دستگاه دقت کنید. به طور کلی تغییر رنگ کل صفحه به این معنی است که پیکسل ها سوخته اند. شما می توانید دکمه f11 را بزنید تا مرورگر در وضعیت تمام صفحه قرار بگیرد.

تست سلامت کیبورد لپ تاپ دست دوم

تست سلامت کیبورد به این معنی است که کیبورد در زمان درست و مشخصی کار کند و سرعت اجرای آن نیز به درستی ارزیابی شده است. به طور کلی برخی از دکمه های لپ تاپ شاید کمی با تاخیر کار کنند اما خوشبختانه لپ تاپ استوک که از سایت استوکاران تهیه می کنید با تضمین کیفیت در اختیار شما قرار می گیرد و هیچ مشکلی از نظر کیبورد ندارد.

تست سلامت هارد دیسک لپ تاپ کارکرده

یکی از مهمترین قطعات لپ تاپ هارد است که می بایست بررسی شود. به طور کلی همه فایل ها در هارد نگهداری می شوند و حتی اگر یک درصد خرابی ایجاد شود دردسرساز می شود. به طور کلی برنامه HDsentital از دسته برنامه های مناسبی است که به شما کمک می کن تا بتوانید سلامت هارد را ارزیابی کنید و مراحل تست را پشت سر بگذارید.

این برنامه مشکلات بدسکتور را به شما نشان می دهد و کمک می کند تا بتوانید محصولی با کیفیت خریداری کنید.

در صورتی که هارد شما SSD است می توانید از نرم افزار SSDLife استفاده کنی. این برنامه می تواند سلامت هارد دستگاه را به شکل درصدی به شما اعلام کند. گزینه جالب دیگر این است که حتی می تواند تخمین بزند که طول عمر هارد شما چقدر است و این موضوع شاخص بندی های مخصوص به خود را دارد.

تست سلامت پردازنده اصلی لپ تاپ استوک

از نظر تیم مهندسی استوکاران بهترین انتخاب برای سنجیدن پردازنده لپ تاپ استوک استفاده از برنامه Furmark است که مشخص می کند که قطعه CPU و GPU بهترین گزینه محسوب می شوند. هر دو قطعه از نظر سالم بودن ارزیابی می شوند و همینطور شرایط برای تنظیم رزولوشن تصویر نیز فراهم می شود. دقت کنید که به طور کلی لپ تاپ استوک از نظر سبک اجرایی در چندین دسته تقسیم شده اند و تنوع قیمت لپ تاپ ها کمک می کند تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

Lenovo ThinkPad E470

جمع بندی

در صورتی که سوالی در راستای سفارش اینترنتی لپ تاپ استوک دارید، مشاوران استوکاران به شما کمک می کنند تا ابهامات خود را برطرف سازید. بررسی سخت افزار لپ تاپ سبب می شود تا خرید بهتری داشته باشید و این موضوع در نهایت رضایت بیشتری برای شما ایجاد می کند. البته که اطلاعات مربوط به لپ تاپ ها به شکل کاملاً دقیق و اصولی در اختیار شما قرار می گیرد و مشخصات فنی دستگاه نیز اعلام می شود. حتی می توانید تصاویر لپ تاپ را نیز ببینید و خریدی هوشمندانه داشته باشید. یک نکته بسیار مهم دیگر که جا دارد مورد ارزیابی قرار بگیرد وضعیت مادربرد است که قطعاً مشاوره های لازم به شما اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید