اخبار و مقالات سرور استوک

سرور استوک با کد اصالت کالا

سرور استوک با کد اصالت کالا

قیمت سرور استوک در حدود 50 درصد از قیمت نو همان سرور محسوب می شود. حال فکر کنید که همه قطعات سرور دسته دوم سالم و تست شده باشد به این ترتیب شما هیچ تفاوت عملکردی بین سرور کارکرده و نو نخواهید دید در صورتی که فقط نصف هزینه یک سرور نو را پرداخت کرده اید!

خرید لپتاپ استوک به نسبت جا افتاده تر از خرید سرور استوک است! بسیاری از افراد هرگز زیر بار خرید سرور دست دوم نمی روند و این موضوع به دلیل شایعات عجیب و غریبی است که احتمالاً وقت و بی وقت به گوششان می رسد! بگذارید در ابتدا تعریف درستی از سرور کارکرده داشته باشیم!

سرور استوک با کد اصالت کالا

سرور استوک چیست؟

سرور استوک به سرور دسته دوم گفته می شود که به هر دلیلی توسط خریدار قبلی فروخته می شود. شاید هم هیچ دلیل خاصی برای فروش نداشته باشد! اینکه فکر کنید خریداری یک سرور را به دلیل خرابی و یا وجود نقص فروخته است و معنای سرور دست دوم همین است، سخت در اشتباه هستید. استوکاران با بررسی دقیقی که روی سرور استوک انجام داده به این نتیجه رسیده است که خرید سرور دست دوم مانند خرید لپ تاپ استوک ، سودآور و مقرون به صرفه است.

می دانید که نوسان شدید ارز در بازار وجود دارد و سرور نو این روزها به قدری گران است که شاید هرگز نتوانید تصمیم برای خرید آن بگیرید. حال اگر شخص یا مجموعه ای قادر به خرید سرور نو نباشد می تواند از سرور کارکرده که به صورت جزئی کار کرده است استفاده نماید. سرور استوک از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و قیمت مناسبی دارد. سرور استوک به شما کمک می کند تا سهمی در کاهش تولید زباله های الکترونیکی داشته باشید. از سوی دیگر این دستگاه به شما امکان استفاده از لوازم الکترونیکی کارآمد و پرقدرت را خواهد داد. قطعاتی که در سرور استوک وجود دارد به سادگی قابل تعویض و تعمیر هستند و این یعنی همه چیز برای رسیدن به هدف شما فراهم شده است.

تفاوت سرور کارکرده و سرور نو

اگر هنوز در خرید سرور استوک تردید دارید این بخش برای شما مناسب است.

قیمت یک سرور دسته دوم در حدود 50 درصد از قیمت نو همان سرور محسوب می شود. حال فکر کنید که همه قطعات سرور استوک سالم و تست شده باشد به این ترتیب شما هیچ تفاوت عملکردی بین سرور استوک و نو نخواهید دید در صورتی که فقط نصف هزینه یک سرور نو را پرداخت کرده اید!

بگذارید موضوع را طور دیگری برای شما توضیح دهیم. در طراحی سرور ها از دو عدد پاور استفاده می شود و اجرای آن به صورت موازی است. حال اگر یکی از پاور ها بسوزد، سرور خاموش نمی شود و به صورت هشدار نشان داده می شود در صورتی که برای سرور استوک این مشکل ایجاد شود فقط نیاز به تعویض پاور معیوب است که به صورت خشابی بوده و اصلاً نیاز به باز کردن سرور نیست! بنابراین برخی از مشکلات سرور استوک به صورت جزئی بوده و به سادگی حل می شود.

در سرور ها حافظه های HDD و SSD وجود دارد که به شکل مشخصی آرایش بندی می شود. حال اگر این آرایش به درستی صورت گرفته باشد حتی اگر یک یا چند مورد از حافظه بسوزد باز هم اطلاعاتی از دست نمی رود و این یعنی کارایی سرور استوک کاملاً مشخص است. در واقع با نبود یک حافظه، سرور خاموش نمی شود و شاهد هیچ وقفه ای در عملکرد سیستم نخواهید بود. هشداری که از سوی سرور استوک اعلام می شود بدون باز کردن دستگاه و به صورت تعویض خشابی صورت می گیرد.

راهنمای خرید سرور استوک

برای اینکه خیالتان از انتخاب سرور استوک جمع باشد یک سری نکات را با شما در میان می گذاریم.

در خرید سرور استوک باید بیشتر از نیاز خود به فضا برای نصب حافظه دقت کنید چون معلوم نیست در آینده چه پیش می آید و شاید نیاز به فضای بیشتری داشته باشید پس در همین ابتدا به این نکته توجه کنید.

نوع ریدر کنترلر و ظرفیت آن اهمیت زیادی دارد و باید در زمان خرید به آن دقت شود. شما می توانید استوریج های SATA را روی SAS نصب کنید اما برعکس این موضوع امکانپذیر نیست پس سعی کنید در ابتدا در انتخاب آن دقت داشته باشید.

در خرید سرور استوک باید دقت شود که دستگاه دچار رطوبت و زنگ زدگی نشده باشد که خوشبختانه تیم حرفه ای استوکاران توانسته بررسی دقیق و درستی روی سرور های استوک داشته باشد و محصولاتی که از سایت استوکاران عرضه می شود به هیچ عنوان مشکل رطوبت و زنگ زدگی ندارد. سروری که دچار رطوبت شده است ممکن است مدام ری استارت شود و یا درگیر خاموشی و هنگ کردن باشد به این ترتیب گفته می شود که سرور سکته ای است و در نهایت خسارت زیادی به سیستم شما وارد می کند.

عایق کاری درست سرور استوک تعمیری بسیار مهم است که این موضوع باید پیش خرید سنجیده شود. سرورهای عرضه شده توسط تیم استوکاران هیچ یک تعمیری نبوده و دستگاه باز نشده است پس نگران این موضوع نباشید. از یاد نبرید که بدنه دستگاه باید بررسی شود و هر نوع ضربه شدید به دستگاه نیز مشخص شده باشد. سرور ها از نظر سبک اجرا متنوع هستند.

به اصالت دستگاه دقت کنید! شاید این نکته که دستگاه خریداری شده از نظر برند و کشور مبدا سازنده در چه شرایطی قرار دارد، در ابتدا زیاد مهم به نظر نرسد اما مطمئن باشید اصالت کالا مهمترین چیزی است که باید پیش از خرید مشخص شود.

سرور استوک از نظر وضعیت ظاهری

همانطور که برای خرید لپ تاپ کارکرده می بایست به وضعیت ظاهری آن توجه کنید در مورد سرور استوک نیز این شرایط مطرح می شود.

وضعیت ظاهری شبیه نو یا گرید A++ وجود دارد که بدون خط و خش و یا با کمترین خط و خش همراه است و از نظر سبک اجرایی شرایط مخصوص به خود دارد.

نوع دوم وضعیت ظاهری دسته دوم طبیعی است که دارای مقدار کمی خط و خش است اما قیمت ارزان تری به نسبت مدل قبل دارد.

مورد سوم وضعیت ظاهری معیوب است که از نظر قیمت ارزانتر است اما به طور کلی دارای مقداری شکستگی و دفرمگی و کجی بوده و شاید برخی از قطعات آن با کیفیت نباشد که در سایت استوکاران سرور استوک معیوب به هیچ عنوان وجود ندارد.

برای خرید لپ تاپ استوک و سرور های کارکرده می بایست مشخصات فنی دستگاه را بسنجید و سپس بررسی های لازم را روی وضعیت ظاهری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید