اخبار و مقالات کامپیوتر استوک

خرید هوشمندانه کامپیوتر استوک

خرید هوشمندانه کامپیوتر استوک

کامپیوتر استوک گیمینگ محبوبیت خاصی میان طرفداران بازی های ویدیویی دارند. برای داشتن یک کامپیوتر قدرتمند با توانایی اجرای بازی های بروز میتوان به دو روش عمل کرد. روش اول تهیه نمودن قطعات سخت افزار به طور جدا و بستن کیس به صورت دستی است. ولی اغلب این روش به دلیل آسیب به قطعات و پایین آمدن عملکرد سیستم به افراد غیر متخصص پیشنهاد نمی شود. روش دوم نیز که بسیار در دسترس تر و راحت تر است، خرید سیستم گیمینگ آماده و کامپیوتر استوک اسمبل شده می باشد. با این وجود دیگر نیازی به اسمبل کردن دستی کامپیوتر نخواهید داشت و تنها با دانستن اطلاعاتی کلیدی درباره این سیستم های پرکاربرد میتوانید به سرعت کامپیوتر استوک گیمینگ مورد علاقه خود را تهیه کنید. ما این مقاله را به منظور آشنایی شما عزیزان با انواع کامپیوتر های گیمینگ، نحوه خرید سیستم گیمینگ، رنج قیمت کامپیوتر گیمینگ، کامپیوتر گیمینگ ارزان و… تدوین کرده ایم.

انواع کامپیوتر استوک گیمینگ

اولین گام برای خرید کامپیوتر استوک گیمینگ ، آشنایی با انواع آن بر اساس بودجه مورد نظر است. همانطور که میدانید کامپیوتر استوک گیمینگ همچون بسیاری از تجهیزات الکترونیکی دیگر در سه دسته: پایین رده، میان رده و بالارده تقسیم بندی می شوند. به طبع کامپیوتر های گیمینگ پایین رده از ارزان ترین و کامپیوتر های گیمینگ بالارده از گرانترین سیستم های موجود در بازار به شمار می روند. در ادامه به بررسی قدرت اجرای بازی ها و ویژگی های هر کدام از این کامپیوتر ها می پردازیم.

کامپیوتر استوک گیمینگ پایین رده

اگر به دنبال سیستمی با قابلیت اجرای بازی های قدیمی با فریم بالا، دیدن فیلم با کیفیت مطلوب، سرچ و دیدن صفحات مختلف در اینترنت، ویرایش اسناد و به طور کلی کارهای کامپیوتری معمول هستید، از کامپیوتر های گیمینگ پایین رده استفاده کنید. همچنین کامپیوتر استوک گیمینگ که در رنج قیمت پایین به فروش می رسند قادر به اجرای بازی های جدید با فریم ریت پایین هستند. از این رو نباید انتظار اجرای بازی های بروز بازار را مانند سری های جدید Battlefield، Call of duty، Assassin’s creed و… از این کامپیوتر ها داشت.

کامپیوتر گیمینگ میان رده

کامپیوتر استوک گیمینگ میان رده که بیشتر در میان اکثر پلیر های داخلی نسبت به انواع پایین رده شناخته شده اند، از سرعت بالاتری در پردازش اطلاعات برخوردارند. این دسته از سیستم های گیمینگ قادر به اجرای پروژه های گرافیکی، طراحی و ویرایش هستند و عملکرد بالایی در کارهای ساده کامپیوتری دارند. علاوه بر این ویژگی ها، کامپیوتر استوک گیمینگ میان رده برای اجرای بازی های بروز با تنظیمات متوسط یا بالا مناسب هستند. البته با ارتقاء کارت گرافیک و سایر قطعات، میتوانید میزان بهره برداری خود را از کامپیوتر بالا ببرید.

کامپیوتر استوک گیمینگ بالارده

سیستم های گیمینگ بالارده بهترین عملکرد را در اجرای بازی ها و سایر امور کامپیوتری مانند: ادیت ویدیو و عکس، اجرای همزمان چند برنامه بدون لگ و تاخیر، تماشای فیلم و سریال با کیفیت بالا و… دارند. در واقع کامپیوتر های گیمینگ بالارده که در محدوده قیمت بالایی قرار می گیرند، تمام نیاز های شما را برآورد می سازد. سیستم های خنک سازی در کامپیوتر های گیمینگ بالارده بسیار قدرتمند هستند. از این رو این سیستم ها اغلب به گیمر های حرفه ای که زمان زیادی را صرف استریم بازی های خود می کنند پیشنهاد می شود. همچنین با ارتقاء سیستم به وسیله تعویض یا اضافه کردن قطعات سخت افزاری، قادر به افزایش چند برابری سرعت آن خواهید بود.

راهنمای خرید کامپیوتر استوک گیمینگ

دومین گام برای خرید سیستم گیمینگ، شناخت کارایی قطعات سخت افزاری آن است. هر کامپیوتر شامل چندین قطعه پایه از جمله: مادربرد، پاور، کارت گرافیک، پردازنده، رم و هارد دیسک می باشد. این قطعات می بایست به گونه ای در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بهترین تجربه را در بازی های ویدیویی برای شما فراهم سازند. در غیر این صورت سیستم به درستی عمل نخواهد کرد و قطعات آسیب خواهند دید. در ادامه وظایف هر کدام از این قطعات را در یک کامپیوتر گیمینگ ذکر خواهیم کرد.

مادربرد(Motherboard):

مادربرد از مهمترین قطعات کامپیوتر استوک گیمینگ به شمار می رود که وظیفه اتصال قطعات به یکدیگر و برق رسانی به آنها با کمک پاور را دارد. مادربرد مد نظر به منظور پشتیبانی از قطعات سیستم می بایست از درگاه های مناسب آنها برخوردار باشد. مادربرد های گیمینگ در اندازه های بزرگ تر و رنج قیمت بالاتری نسبت به مادربرد های ساده موجود هستند. مادربرد های TUF و ROG شرکت ایسوس که برای سری پردازنده های Intel ساخته شده اند، از شناخته شده ترین و بهترین مادربرد های سیستم گیمینگ به شمار می روند. همچنین برای استفاده از پردازنده های AMD که عملکرد بهتری نسبت به سری Intel در پردازش کارها به صورت همزمان را دارند میتوانید انواع مادربرد های گیمینگ GIGABYTE را انتخاب کنید.

پردازنده(CPU):

این بخش مهم در کامپیوتر استوک گیمینگ نقش محاسبات، پردازش و اجرای برنامه ها را دارد. پردازنده های شش یا هشت هسته ای با سرعت بالای 6/2 گیگاهرتز برای کارهای گیمینگ مناسب هستند و تجربه خوبی را در بازی ها برای شما مهیا می کنند. همانطور که در توضیحات مادربرد ها اشاره کردیم، در حال حاضر دو شرکت AMD و Intel از بزرگترین ارائه کنندگان پردازنده ها هستند. پردازنده های AMD با سری Ryzen و پردازنده های Intel با سری Core i شناخته شده اند. هر دو سری پردازنده های ذکر شده از سطح کیفی بالایی برخوردار هستند و تنها در مواردی نسبت به یکدیگر پیشی می گیرند. از پردازنده های اقتصادی برای یک کامپیوتر گیمینگ ارزانمیتوان به مواردی مانند: Intel core i3 9100F، Intel core i5 8400H، AMD Ryzen 3 3200G و AMD Ryzen 5 2400G اشاره کرد.

کارت گرافیک(GPU): کارت گرافیک قدرتمند که گرانترین قطعه در هر کامپیوتر استوک گیمینگ به شمار می رود، بسیار برای دوستداران بازی های ویدیویی مهم است. کارت گرافیک یا GPU وظیفه رندر و خروجی گرفتن از تصاویر را بر عهده دارد و مهمترین عامل در تعیین نرخ فریم ریت FPS بازی به شمار می رود. کیفیت تصویر و اجرای روان تر بازی های ویدیویی با نرخ فریم ریت آن رابطه مستقیم دارد و هرچه این نرخ در یک ثانیه بیشتر باشد، تصویر خروجی روان تر خواهد بود. کارت گرافیک های گیمینگ 4، 6 و 8 گیگابایتی برای اجرای بازی ها با رزولوشن 1080p مناسب و اقتصادی هستند. ولی اگر توقع تجربه بازی ها با رزولوشن 4K را دارید، باید کارت گرافیک های بالارده و گران قیمت را انتخاب کنید.

در حال حاضر دو شرکت NVIDIA و AMD از تولید کنندگان پیشتاز کارت گرافیک هستند و هر کدام به ترتیب از تکنولوژی های G-Sync و Free-Sync برای بهبود مشکل پارگی تصویر یا Screen Tearing استفاده می کنند. از این رو پس از انتخاب کارت گرافیک مد نظر، مانیتوری متناسب با تکنولوژی کارت گرافیک خریداری نمایید.

رم(RAM):

رم یا حافظه موقت که قابلیت آدرس دهی و انتقال سریع اطلاعات به پردازنده را در سیستم دارد، ماژولی پر سرعت به شمار می آید. در واقع اطلاعات هر پردازشی که شما انجام می دهید بر روی رم بارگذاری می شود. از این رو هرچه حافظه و تعداد رم ها بیشتر باشند، سرعت کار شما نیز سریع تر خواهد بود. معمولا سیستم های گیمینگ میان رده از رم های 16 گیگابایتی با حافظه DDR4 بهره می برند. رم در کامپیوتر از قطعاتی محسوب می شود که علاوه بر قیمت کم، قابلیت ارتقاء آن وجود دارد. پیشنهاد می کنیم در زمان خرید کامپیوتر استوک گیمینگ، رم های پر سرعت بالای 2400 مگاهرتز را برگزینید. این رم ها امکان اجرای روان تر بازی ها را برای شما فراهم می کنند

خرید هوشمندانه کامپیوتر استوک

دیدگاهتان را بنویسید